Niet veel beleefd gisteren......

8 april 2017 - Kololi, Gambia

Goeiemorgen allemaal

Er waait vanmorgen een heerlijk fris windje na de warmte van gisteren. Overdag aan het zwembad in de schaduw gelegen en vooral niet teveel bewegen, nou ja af en toe een sprong in het water wat op dit moment ook al niet teveel afkoeling geeft. 's avonds ben ik met Mousa mijn gids naar een echt ouderwetse reggaeparty geweest, nou er liepen hier mensen bij zo stoned als een garnaal, en ik alleen al van de geur van wiet. Ik heb in januari tegen mijn internist gezegd mocht ik de 70 halen dan geef ik een groot rock feest en ga mijn eerste jointje roken, het eerste vond ze een goed plan over het tweede wat minder, bij nader inzien na het nu na zoveel jaar weer eens heb mogen ruiken denk ik inderdaad dat ik dat maar laat. Vandaag begint langzaamaan het afscheid nemen van de mensen waar ik zoveel van hou, het land dat nu vrij is, heb vele verhalen gehoord wat er allemaal in het verleden hier gebeurt is.  Ze moeten het allemaal een plaats gaan geven, wat voor sommigen erg moeilijk zal zijn , ik hoop dat er  voor deze mensen hulp komt want ik vrees dat ze dit niet alleen gaan redden. Ik kan alleen maar hun verhalen aanhoren, maar ben geen psycholoog . Maar het belangrijkste is ze mogen er nu over praten, en hun enorme boosheid en hun verdriet laten zien. We zien wel wat de dag vandaag brengt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade