Poging nummer 2

7 mei 2018 - Kololi, Gambia

Vandaag bij Mustapha geweest en de familie een zak rijst gebracht, zo gauw je daar de auto uit komt hoor je alleen toubab toubab, snoep snoep.
De lollies vielen wel erg in de smaak en nu weet ik waarom want het stokje was tevens een irritant fluitje, gelukkig had ik nog de nodige ballonnen in mijn tas en waren de fluitjes alweer snel vergeten.
Na ons bezoek terug gereden naar Serekunda een rit van een uur, a.s vrijdag voor mijn vertrek hebben we nog een Naming Ceremony, 14 dagen geleden zijn vrienden van ons ouders geworden van een zoon, op deze dag wordt officieel zijn naam bekend gemaakt.
Ik weet het al omdat het feest eigenlijk op zaterdag zou plaatsvinden maar is gelukkig een dag eerder zodat ik er toch nog bij kan zijn.
En ja een feest betekend hier dat je in mooie kledij gaat, dus doe ik weer een poging om een Afrikaanse kleding te laten maken, wel 6 meter stof hadden ze nodig . Stof is gevonden en een kleermaker en dat alles voor 22euro probeer dat eens in Nederland voor elkaar te krijgen, ben benieuwd donderdag kan ik het ophalen. Benieuwd of het deze keer wel past.
Morgen naar Banjul om het paspoort van Mousa op te halen hopelijk kost dit wat minder tijd de aanvraag vorige week heeft bijna de hele dag geduurd, de ambtelijke molen draait hier ook niet zo snel. Maar ja er is in het verleden teveel gerommeld met paspoorten, ze screenen je voor die tijd of je wel echt een gambiaan bent en de taal spreekt met name de taal van je stam Wolof, Madinka, Fula , zijn er een paar.
Daarna proberen of hij volgend jaar een paar weken naar Nederland kan komen, en dat is niet zo eenvoudig voor een Afrikaan.
We gaan een poging wagen.......