Een raar einde van mijn reis naaar Gambia......

8 februari 2019 - Zelhem, Nederland

Eigenlijk gebruik ik dit blog niet meer omdat vele verhalen toch hetzelfde zijn en saal worden om te lezen, maar nu wil ik toch wat met jullie delen. we hebben een heerlijke tijd gehad in Sanyang ( Paradise beach) een bounty eiland in Gambia niet vol met toeristen alleen drinkende Engelsen, was echt verbluft zonder blikken of blozen een glas whiskey bestellen om 9.00uur Jakkie ik moet er niet aan denken , mijn eerste behoefte is dan ook koffie.  Veel geluierd aan het strand en genoten van de mooie zonsondergang kwam er maandagmiddag toch een einde van dit bliksembezoek , om 12.00 uur op weg naar het vliegveld en een paar uur wachten  voor vertrek, om 15.30uur kwam het bericht dat ons vliegtuig vandaag niet kon vertrekken doordat het op de heenreis in aanvaring is gekomen met een zwerm vogels en hierdoor een belangrijk onderdeel was beschadigd en de volgende dag  gerepareerd kon worden zodra het onderdeel aangekomen was met de volgende vlucht, tja en wat nu Mousa gebeld kom mij maar weer ophalen ik ga nog niet weg, hij was al blij dat hij thuis was door de verschrikkelijke traffic jam na een uur waren ze weer terug gelukkig. Nu de vraag waar overnachten we Sanyang was geen optie een lange en slechte weg hadden we geen zin in, we reden maar naar Kerr Sering de wijk waar ik al een aantal jaren kom, gelijk bij de eerste appartement konden we terecht voor 1 nacht, en joepie er was een prive zwembad wat een luxe, everything so far so good, tot de volgende dag. We lagen aan het zwembad genieten van de laatste zon uren , hoor den we veel herrie aan de voorkant en zagen binnen in huis politie lopen, dat voelde niet prettig ook al weet je dat je zelf niets verkeerds gedaan hebt voelde het niet prettig wij hielden ons afzijdig en wachten af, totdat Anna naar ons toe kwam en vertelde dat een van de werknemers haar voorraad ruimte gebruikte om 20 kg wiet te verstoppen, ook wilde ze onze kamer controleren maar Anna vertelde dat we er maar 1 nacht waren en zagen ze daar toch vanaf omdat te doen, vooral als je achteraf hoort dat hij de dag ervoor overnacht heeft in onze kamer moet er niet aan denken als ze daar nog iets gevonden zouden hebben wie geloven ze dan , ik had toevallig een paar weken geleden op YouTube een documantaire gezien over Mile 2 een beruchte gevangenis in Gambia daar wil je echt niet zitten , denk nu nog veel aan Anna wat gaat er nu met haar gebeuren het is gevonden op haar mooie compound ook al is ze niet schuldig het appartement de bar en restaurantje is haar bestaan is voorlopig gesloten , nu zit ze nog vol woede ook al proberen vrienden van die gast om haar om te praten om de politie geld te geven zodat hij weer dezelfde dag vrij komt , corrupte bende hier maar gelukkig werkt ze daar niet aan mee. Ik heb haar beloofd om in oktober langs te komen om te zien hoe het met haar gaat, ik wens het allerbeste voor haar en dat het goed komt, maar het is en blijft een Afrikaans land ........