Slechte nacht gehad......

4 april 2017 - Kololi, Gambia

De afgelopen nacht ging het niet zo goed,  slecht geslapen en veel naar het toilet geweest. De dunne darm protesteerd, voor de zekerheid ors ingenomen , gaan vandaag toch op pad en we zien wel hoever we komen. So sweet , toch een licht ontbijtje gehad, ze zien het hier gelijk als je je niet goed voelt. Ik moest wel goed eten . Uh ja dat weet ik maar zo'n stevig engels ontbijt daar pas ik toch even voor. Wat stokbrood met kaas gegeten en ik moet zeggen het valt goed en denk  dat dit met een sisser af gaat lopen, geen verstopping. Het is nu ondertussen half 6 en het gaat redelijk goed, nog niet helemaal over,  vanavond gewoon even nederlands eten en dat betekent bij Tejo's een pannekoek eten dat heb ik Mustapha nog beloofd an Dutch experience for gambians.

Ongelovige Thomas,  ja ik geloof niet zo snel wat maar wat er vandaag gebeurt is, was totaal verbijsterd.  Ben dus naar het Makasuto park geweest een natuurpark waar bepaalde boomsoorten nog staan oa mahonieboom cashewnotenboom en weet ik al nog wat niet meer het is een park bij de mangrove,  en de vaste bewoners natuurlijk de apen en 2 mannen die hier al heel lang wonen de enige bewoners die dat mogen. 1 man maakt palmwijn ja die beruchte die in de loop van de dag een steeds hoger alcoholgehalte krijgt, en ik weet niet precies zijn naam, maar ik zeg een wijze man die daar ook in een hutje woont, nou als ik dat wilde zou hij mijn hand lezen, nou hij begon dat ik al lang bij dezelfde werkgever ben, en dat ik het sinds een aantal maanden weer erg naar mijn zin heb, klopt helemaal,  maar het volgende heeft mij de hele dag een beetje bezig gehouden, ik moest bepaalde gedachten los laten het verdriet over laten gaan in vreugde. Hij zij letterlijk je grootste wens zal nooit in vervulling gaan (kinderen krijgen) je bent op de goede weg maar nog niet helemaal.  Je bent een geweldig goede vrouw die mensen helpt in gambia,  gambia is your second home now, Ik was een moeder over een aantal gambiase kinderen die mijn hulp hard nodig hebben en met al mijn liefde hun hulp zal proberen te geven. En ook ja ik schijn ook nog te gaan trouwen, was het niet nog een keer van plan eigenlijk  , But you never now. Hij heeft mij nog meer verteld maar dat laat ik de persoon persoonlijk zelf weten, ik zal nooit meer denken dat deze wijze mannen onzin uitspreken want dit was allemaal de waarheid terwijl we elkaar nog nooit gezien hebben,  bizar allemaal.

Symbolisch mijn gedachten begraven op het strand,  in het land waar ik zoveel van hou........

Morgen nog 1 tripje oeps dat betekent om 4.15uur opstaan, want ik moest toch echt de vele kleurrijke vogels hier zien. Birdwatching. En dan de  komende dagen nog lekker door brengen met mijn familie en vrienden.