Naming Ceremony

2 april 2017 - Kololi, Gambia

Het hoofdje wordt kaalgeschoren van de baby, en van het oudere broertje maar een klein plukje

Zoals beloofd vandaag mijn verhaal van gisteren, ik was na deze dag en alle indrukken helemaal leeg, maar wat bijzonder om zomaar bij een familie binnen te wandelen en aan te schuiven.  Als eerste werd het hoofdje van de baby kaalgeschoren en daarna het oudere broertje allemaal rituelen werden er uitgevoerd,voor een goede en gezonde start, door geld gebrek werden de namen van deze kinderen samen gevoegd, want elk kind 1 geit slachten en daarna nog de maaltijd voor iedereen, dat is een hoop geld voor deze mensen. Het zijn allemaal erg grote families dus een hoop herrie en rumoer, maar wel gezellig. Deze dag is heel dierbaar voor mij geworden want dit gebeurt niet iedereen , dit is niet te boeken  bij een reisbureau.  Ik kan het niet allemaal omschrijven, maar het was gewoon een geweldige dag. Maar ook kreeg ik deze dag de verhalen te horen over hoe het leven was onder het bewind van Jammeh, hevige discussies, zoals ze zeggen we zijn vrij maar zijn dit allemaal nog lang niet vergeten, en dat wil ik graag geloven

Lazy Sunday

Vandaag is het lazy Sunday en hangen bij de Pool,  bijkomen van gisteren, vanavond kookt een zus van de beste vriend van mustapha,  ben benieuwd wat we krijgen, waarschijnlijk vis. En dat vindt ik erg zeg........Heerlijk gegeten vanavond en weer wederom gastvrij ontvangen,  halverwege de avond wias het gedaan met de elektriciteit en dan ben je bij  het hotel wel erg verwend daar gaat naar  zo'n 10 seconden de aggregaat in werking, maar dat werkt buiten het hotel dus niet zo. Maar alle telefoons op tafel dan kom je er ook wel, al met al een geslaagde avond.....

1. Floor Schennink:
    3 april 2017
    Wilma! Ik ben nu bij dhr C. Hij liet me je reisblog zien en ik wordt razend enthousiast. Ik kon niet alles lezen, maar wat ik las heb ik veel bewondering voor.
    Ik zeg een dikke pluim voor Wilma!

Ik wens je nog heel veel plezier!

Groetjes, Floor Schennink
  2. Wilma:
    3 april 2017
    Dank je wel Floor, dit is ook echt mijn ding. En als je zo'n big smile van een kind terug krijgt maakt mijn hele dag weer goed.